Zoals bij iedereen, de eerste grote verandering in je leven is bepaald door de CITO toets. Met de uitkomst van de CITO toets word een advies gevormd voor je vervolgopleiding. Dit advies is bepalend voor de vorming van je identiteit en imago. Speelmaatjes worden ineens populaire studenten die buiten op het speelplein staan. Meiden, waar je een “crush” op had, zien je niet meer staan en zelf ben je aan het ontdekken waar jij bij hoort.

Mijn middelbare school was de Bernard Alfrink Mavo. Bernard Alfrink is altijd goed voor me geweest. En als dat niet was, dan had ik daar zelf voor gezorgd. Nieuwe mensen leren kennen en ook mezelf. Gymles was niet mijn sterkste punt (Apekooi vond ik super leuk). Na een keurige vier jaar was mijn richting voor de toekomst bepaald middels mijn eindprofiel. Nederlands, Engels, Duits, Economie, Wiskunde, Scheikunde. Een enkele berisping en wat strafwerk, samen met een positief eindresultaat zorgde voor een overstap naar het MBO in Venray. KEUZE: Bank en Verzekeringen. Al gauw werd dit profiel gewijzigd in Commercieel binnendienst niveau 3 met marketingcommunicatie op niveau 4.

En zo kwam ik terecht bij de FONTYS in Eindhoven. KEUZE: Communicatie. De eerste twee jaar staan voor een algemene opleiding. De laatste twee jaar heb ik mijn profiel uitgewerkt tot Communicatie Creatief aangevuld met een Minor van een jaar in Marketing en een tweede Minor in Communicatie MultiMedia Design.